واریز اشتباهی در کارت به کارت بانکی
پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

کارت به کارت اشتباهی

امروزه می توان براحتی در منزل و یا با استفاده از عابر بانک ها نسبت به انتقال پول از یک کارت به کارت شخص دیگر استفاده کرد.

نکته مهم این است که معمولا در صورتیکه یک رقم از کارت ها را اشتباه وارد کنید با پیغام « شماره کارت مقصد اشتباه است» مواجه شده و شماره کارت را اصلاح می کنید.

ولی گاهی این پیغام ظاهر نشده و یا شما بیش از یک کاراکتر را اشتباه وارد می کنید و سیستم کارت انتقال را شروع کرده و به صفحه کنترل نام وارد می شوید.

در این صفحه حتما باید نام دریافت کننده وجه را کنترل کنید و در صورت مغایرت حتی در اسم کوچ با پسوند و پیشوند فامیل کار را متوقف کنید.

اگر به هر دلیلی متوجه این مغایرت نشدید و عملیات انتقال انجام شد می توانید پیگیری های زیر را انجام دهید.

اگر شخص دریافت کننده ی اشتباهی ، از آشنایان شماست که با تماس با ایشان پول ها بر میگردد.

اگر آن شخص غریبه باشد به چند نکته باید توجه کنید. چون شما شخصا کار انتقال را انجام داده اید مسئولیت این انتقال مستقیما متوجه شماست.

بانک نمی تواند راسا کار برگرداندن پول شما را انجام دهد. 

بانک نمی تواند راسا حساب شخص مذکور را مسدود نماید ولی شاید بتواند به میزان پول واریزی از طرف شما، آن حساب را مسدود کند. اما این مورد ممکن است راسا توسط بانک قابل انجام نبوده و نیاز به دستور مراجع قضایی داشته باشد.

بانک در اینگونه موارد با شخص مذکور تماس گرفته و از او می خواهد که پول راا به حساب شما برگرداند. اگر ان شخص از این موضوع مطلع شود یا اقدام به برگرداندن پول خواهد کرد و یا سریع آن پول را از حساب خارج و مصرف می کند. در حالت دوم شما درگیر مراجعات مکرر به دادسرا خواهید شد و ممکن است که هیچ کاری نیز نتوانید بکنید . چرا که خودتان آن پول را به حساب آن شخص واریز کرده اید.

اگر به هر دلیلی بانک نتواند با ان شخص تماس بگیرد به عنوان متال تلفن آن شخص مسدود و یا مشکل داشته باشد ، می توانید با دریافت مشخصات صاحب حساب و مدارک خود به دادسرا مراجعه کنید. و معمولا بدون نیاز به ثبت شکایت توسط عریضه نویس ها و ثبت در سامانه و تشکیل پرونده این موضوع قابل پیگیری خواهد بود. البته کاملا به شرایط حساب ها و اشخاص وابسته است.

از بانک صورت حساب حسابی که دچار مشکل شده و همچنین مشخصات و صورتحساب شخصی که به حسابش پول واریز شده است را دریافت کرده و هر دو را مهر کنید. 

حال می توان در دادسرا  به اتاق معاون دادستان مراجعه کرد و در یک درخواست دست نویس به شرح مشکل پرداخت و آن را تحویل معاون داد.

متن در خواست دستنویس می تواند چیزی مشابه این درخواست باشد.

بسمه تعالی     تاریخ

اینجانب ........ با کد ملی ......... در تاریخ ......... به صورت اشتباهی مبلغ ......... از کارت یا حساب ........نزد بانک .......... به کارت یا حساب ......... به نام .........نزد بانک ........... واریز نموده ام.جهت برگرداندن این مبلغ به کارت یا حساب خود و در صورت وجود مشکل به یکی از حساب های خودم لطفا همکاری و مساعدت لازم را مبذول بفرمایید. 

نام و نام خانوادگی  و شماره تماس 

حتما باید اسامی و شماره حساب ها یا کارت ها را بلد باشید.

درصورتی که معاون دادستان روی نامه دستور داده باشد می توان نامه را به دفترکل برده و همراه با صورتحساب ها تحویل داد.

حال ممکن است که با توجه به شرایط موجود، دفترکل نامه ای مبنی بر انجام مکاتبات بین بانکی و اطلاع دادن به صاحب حساب و دعوت وی برای بررسی مغایرت واریز انجام بدهد تا درصورتی که مبلغ به اشتباه واریز شده است آن را برگرداند. در این مرحله اگر آن شخص این موضوع را کتمان کرده و بگوید که من ازیشان طلب کار بوده ام و او طلب خودم را به حسابم واریز کرده کار سخت می شود. ولی در صورتی که مدارک و مستندات کافی داشته باشید می توانید از آن ها بخواهید که نامه ای با متن دیگری به شرح زیر برای شما بنویسند.

 

رئیس محترم بانک .......

باسلام

نظر به اینکه آقا یا خانم ............ با شماره کارت یا حساب ............نزد بانک ...... اعلام نموده است که در تاریخ ..... از طریق ...... مبلغ ..... اشتباها به حساب ....... اقا یا خانم ....... نزد بانک ..... واریز کرده است لذا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق  و ........ مقرر است حساب مذکور به مبلغ ......... مسدود و اقدامات به مدت ...... روز صورت گیرد. در صورت عدم مراجعه صاحب حساب مذکور ، نسبت به برگشت مبلغ به حساب متقاضی اقدام گردد.

 

لازم به ذکر است که مدارک شناسایی حتما همراه خود ببرید و اینکه در محیط دادستانی نمی توانید موبایل همراه خود ببرید . پس از قبل تمام اطلاعات را روی کاغذ یادداشت بفرمایید. 

لطفا دنبال مواردی باشید که به نوعی اثبات کند که شما با شخصی که پول را به حسابش واریز کرده اید هیچ گونه ارتباطی ندارید.

بهرحال در صورتی که موفق نشدید ازین طریق اقدام کنید بایستی مسیر درخواست مطالبه وجه را دنبال کنید که زمان بر و سخت تر است.

در صورتی که دفترکل این نامه را برای شما نوشت آن را کنترل کرده و در صورتی که هرگونه مغایرتی در آن مشاهده کردید به مسئول مربوط اطلاع دهید تا قبل از شماره کردن آن نامه ، آن را اصلاح کند.

نامه ای را که دریافت نموده اید را با راهنمایی مسئول مربوطه به قسمت دبیرخانه برده تا مهر و امضا شود.

حال می توان این نامه را به رئیس بانک داده تا اقدامات مورد نیاز انجام شود.

دقت داشته باشید که همیشه از مسدود بودن حساب آن شخص به میزان مبلغ انتقالی مطمئن شوید.

درصورت مقاومت شخصی که شما برایش پول واریز کرده اید کار بسیار سخت خواهد شد و حتی ممکن است نتوانید پول را به حساب خودتان برگردانید.

در تمام مراحل شماره شبای حساب خودتان را همراه داشته باشید.


نظرات شما عزیزان:

hamid
ساعت10:19---4 خرداد 1400
بیپسیااار علیی

علی
ساعت1:27---30 اسفند 1399
متشکر. جالب بود
پاسخ:خواهش می کنم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محسن
آخرین مطالب