پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

 

1- در فصولی از سال كه استفاده ای از کولر خودرو ندارید حتما هر از گاهی برای مدت چند دقیقه کولر را روشن کنید تا گاز و روغن درون مخزن به چرخش دربیاید و کیفیت خود را از دست ندهد. این عمل باعث می شود تا روغن موجود در سیستم به گردش دربیاد و واشرها لوله ها و قطعات سیستم روغن کاری شوند.رعایت ان موضوع احتمال نشت گاز و بوجود آمدن خشکی در واشرها را کاهش میدهد. مثلا در فصل زمستان حداقل سه بار کولر را روشن کنید.

2- برای مسافت های کوتاه اصلا از کولر استفاده نکنید. چون قبل از اینکه بتواند کابین را خنک کند دوباره باید خاموش شود.

3- اگر خودرو در جای گرم و در آفتاب پارک شده است حتما پنجره ها را پایین بیاورید سپس فن کولر را روی حداکثر بگذارید و مدتی پس از حرکت و تعویض هوای داخل کابین پنجره ها را بالا آورده و کولر را روشن کنید. زیرا مقداری بخارات بنزن و دیگر بخارات مسموم داخل کابین بوجود آمده اند که باید از تنفس آنها اجتناب شود. درضمن خنک کردن هوای گرم داخل کابین انرژی زیادی نیاز دارد.

4- موقع روشن کردن کولر پا را روی پدال کلاچ فشار دهید تا کولر نرم تر به کار افتد.

5- قبل از اینکه بخواهید خودرو را خاموش کنید کمی قبل از توقف کولر را خاموش کنید و فقط با استفاده از فن از سرمای موجود در رادیاتور استفاده کنید. با این کار فن دوم خودرو از کار می ایستد و باتری خودرو مجددا شارژ می شود با این کار به عمر باتری شما افزوده می گردد.

6- مصرف بنزین در دو حالت رانندگی در بزرگراه با پنجره باز و رانندگی با کولر روشن تقریبا به یک میزان است. پس بهتر است در رانندگی خارج شهر از سیستم تهویه خودرو بجای پایین آوردن شیشه ها استفاده کنید.

7- اگر تنها سرنشین خودرو هستید می توانید دریچه های سمت مخالف را ببندید و از سرمای بهتری برخوردار شوید.

8- قبل از فصل تابستان رادیاتور های خودرو  را بشویید. هم رادیاتور آب و هم رادیاتور گاز.

9-هنگامی که از سیستم تهویه استفاده می کنید مرتب فیلتر هوای کابین را تمیز نمایید.

10- سیستم تهویه مجهز به یک شاسی یا دکمه برای تنظیم هوای ورودی به کابین است. دارای دو حالت سیکل بسته و هوای تازه است. اگر کولر کودرو را زده اید می توانید سیستم تهویه را در حالت سیکل بسته تنظیم کنید تا کولر مجبور نباشد از هوای گرم بیرون استفاده کند و از هوای خنک داخل استفاده کند.

11- هرچه فن داخل کابین را قوی تر و بیشتر کنید فشار بیشتری به موتور خودرو می آید.

12- کولر برق مصرفی از باتری خودرو را افزایش میدهد. پس اگر از باتری های اسیدی تر استفاده می کنید (باتری های قدیمی و غیر اتمی) مراقب سرریز شدن اسید باتری باشید و قبل از توقف خودرو کولر را خاموش کنید تا باتری شارژ شود.

13- از باتری های با آمپر بالا استفاده کنید تا اجتمال سرریز شدن و آسیب دیدن باتری کاهش یابد.

14- پس از گذشت مدتی از حرکت خودرو می توانید شدت فن داخلی را کاهش دهید تا هم صدای فن اذیتتان نکند هم از باد خنکتر استفاده کنید.

15- در سربالایی ها کولر خودرو را موقتا خاموش کنید (در صورتی که موتور ضعیف است ) تا سهم نیروی موتور برای حرکت خودرو افزایش یابد. البته بعضي از خودروها مجهز به سيستمي هستند كه در شرايطي كه بار اضافه به خودرو وارد مي شود موقتا كولر را از مدار خارج مي كند.

16-لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.

17- سعی کنید کولر را هنگامی روشن کنید که دور موتور، پایین باشد و از روشن کردن آن در سرعت‌ها و دورهای بالای موتور خودداری کنید تا از آسیب به کلاچ کمپرسور جلوگیری شود. در ابتدای کار، سرعت پنکه کولر را زیاد کنید تا هوای گرم انباشته شده در مجاری تهویه و در داخل اتاق سریع‌تر تخلیه شده و در ضمن، کل سیستم هم خنک و آماده کار شود.
پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.

18- همانطوري كه در فصل زمستان كولر خودرو را چندين مرتبه مطابق بند اول اين نوشتار روشن مي كنيد در فصل تابستان هم هر از گاهي بخاري خودرو را روشن كنيد تا آب در رادياتور بخاري نيز جريان پيدا كند و دچار روسب و خشكي و مشكلات ديگر نشود. 

 بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی وسیستم تهویه هوای خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها اسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) ونیز باعث ابتلا به انومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد.همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) ودر مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

جالب است بدانید:

میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای آزاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.

افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازیست که :

کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید.


((پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرالود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.))

 وقتی شخصی موضوع ارزشمندی را که به نفع شماست با شما در میان گذاشت شما نیز اخلاقا" وظیفه دارید آن مطلب را به دیگران انتقال دهید.


نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت18:51---5 مرداد 1393
salam
az in etelaat kheeili mamnoonam.
man porozheam darbare koolere mashinee hame saiita ketaba faghat ye noo matlab az kolere mashin daran vali in matlab avalin bar bud didam. age etelaate dg ham az koolere mashin darin kheili mamnoon misham vasam befrestinn.
kheili mamnoon <3

khaste nabashid


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:کولر,کولر گازی,کولر خودرو,کولر 206,سیستم تهویه,سیستم,تهویه,سیستم تهویه خودرو,سیستم تهویه ماشین,خرابی کولر,روشن کردن کولر,خاموش کردن کولر,سیکل هوای بسته,هوای بسته,فیلتر,برودت کولر,گاز بنزن, خودرو , کولر , کولر اتومبیل , کولر خودرو , کمپرسور , کندانسور , کپسول خشک کننده , شیر انبساط , اواپراتور , مجموعه لوله و شلنگ , کلید کنترل فشار , سیم‌کشی کولر , فن , نحوه کار کولر خودرو , نحوه کار کولر , طرز کار کولر خودرو , طرز کار کولر , معایب کولر خودرو , نحوه کار کولر اتومبیل , طرز کار کولر اتومبیل , اجزای کولر خودرو , قسمت های کولر خودرو , اجزای کولر اتومبیل , کمپرسور کولر خودرو , وظایف اجزای کولر , کندانسور کولر , کپسول خشک کننده کولر , شیر انبساط کولر , سیستم کولر خودرو , آشنایی با سیستم کولر خودرو , معرفی کولر خودرو , اواپراتور کولر خودرو , لوله و شلنگ کولر خودرو , کلید کنترل فشار کولر , کلید ای سی , کلید AC , سیم کشی کولر خودرو , فن کولر , فن کولر خودرو , موترو اتومبیل , اتومبیل , تعمیرات خودرو,تعويض روغن گيربكس,گيربكس 206,باتري,نگهداري از باتري,باطري , نگهداري از باطري,دوام باطري,گازگيري كولر خودرو,,
ارسال توسط محسن
آخرین مطالب