فیلتر روغنی - پیش فیلتر روغنی
پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

در این متن اشاره سریع به فیلترهای روغنی و مزایا و معایب آنها میکنم.

 

لطفا اینجا را کلیک کنید  TIR.LOXBLOG.COM 

 

وقتی که ماشین آلات در فضای خاک آلوده کار می کنند بدلیل ورود خاک و ریزگردها از راه هواکش پس از مدتی فیلتر مسدود شده و باعث می شود خودرو بدلیل عدم تامین هوای مورد نیاز اصطلاحا زیر بار کم بیاورد.

مضرات ورود گرد و غبار برای موتور :

1- مسدود شدن چشمه های فیلتر

2-ورود ذرات ریز سیلیسی و خاکی به موتور که باعث خوردگی قطعات خودرو و آلودگی روغن و انتشار این خوردگی به همه جای خودرو

3-عدم کارآیی مناسب خودرو

4-سخت و اذیت کننده بودن این قضیه برای راننده که احیانا می تواند منجر به بدرفتاری راننده با خودرو و کاهش عمر مفید خودرو شود

راههای متفرقه که تاکنون برای کاهش ورود گرد و غبار به فیلتر استفاده می شود:

1- ارتفاع دادن به محل ورود هوا به هواکش

2- استفاده از پیش فیلتر های روغنی

3-استفاده از پیش فیلترهای لاکی و طلقی

4- بازکردن فیلتر و تمیز کردن آن با فشار هوا

5- استفاده از پیش فیلتر گریز از مرکز رافع

 

حال به بررسی تک تک این راه حلها می پردازیم

راه حل اول : ارتفاع دادن به محل ورود هوا به هواکش

در این روش با استفاده ازیک لوله بلند مثل لوله های پولیکا که روی ورودی محفظه فیلتر نصب می شود باعث می شویم که هوا از محل بالاتر که تمیزتر هم هست به داخل موتور کشیده شود. این راه حل در صورتیکه قطر و ارتفاع باعث افت فشار زیادی نشود بسیار پسندیده و مطلوب است. ولی در عین حال شکل ظاهری خودرو را تغییر داده و زشت میکند. در عیت حال ممکن است در اثر تکانهای خودرو در حال جرکت این لوله بشکند.

راه حل دوم : استفاده از پیش فیلتر های روغنی

در این روش هوای ورودی با سرعت به سطحی روغنی برخورد کرده و سپس تغییر جهت می دهد.ذرات سنگین به دلیل داشتن اینرسی بالاتر به داخل روغن می روند و نسبتا هوا تمیزتر می شود. روغن به خاطر چسبندگی که دارد ذرات آلوده را در خود نگه می دارد.

مضرات این روش این است

این روش دردسرهای زیادی برای راننده و موتور ایجاد می کند. شستشو و تعویض این روغن آلوده و کثیف دردسرهای خودش را دارد. از طرف دیگر ورود هوا و برخورد آن با روغن باعث تبخیر روغن می شود. این بخار روغنی کمی جلوتر با فیلتر کاغذی برخورد کرده و چشمه های این فیلتر را مسدود میکند به این ترتیب باعث کاهش شدید عمر این فیلتر می شود.

از طرف دیگر اگر خودرو در مسیر شیبدار کار کند و روغن موجود در محفظه در یک سمت تجمع کرده باشد عملا این پیش فیلتر دیگر کاآیی خود را از دست میدهد چون هوای ورودی دیگر به روغن بخورد نمی کند.

راه حل سوم : استفاده از پیش فیلترهای لاکی و طلقی

این پیش فیلترها بر اساس روش گریز از مرکز کار میکنند. با ایجاد چرخش در هوا ذرات سنگین تر به کناره ها پرتاب می شوند و در محفظه لاکی شکل جمع می شوند.

این کلاهک ها باعث افت فشار زیادی می شوند و هر از گاهی باید این تخلیه شود.

4-راه حل چهارم : بازکردن فیلتر و تمیز کردن آن با فشار هوا

د این روش فیلتر کثیف را باز میکنند و با استفاده از فشار هوای زیاد آلودگی ها را از پاک می کنند. گرچه این روش به ظاهر خوب و کار آمد است ولی پس از چند بار باعث از بین رفتن فیلتر می شود. فیلتر ها بر اساس حساسیتی که دارند دارای روزنه هایی با اندازه های بسیار کوچک برای عبور هوا هستند. اگر یک فیلتر چندین بار تمیز شود این روزنه ها بزرگ شده و ذرات خاک و یا سیلیس می توانند از آن رد شوند. پس اینکار در کل عمر فیلتر را کاهش میدهد. بعضی فیلترها دوبل هستند. یعنی یک فیلتر داخلی و یک فیلتر خارجی هستند. اگر کسی قصدتعویض این فیلترها را داشته باشندنیازی نیست هر بار هر دو فیلتر را عوض کنند. فیلتر داخلی را نیاز نیست هر بار عوض کرد. اما در مورد تمیز کردن اکیدا و اکیدا نباید فیلتر داخلی را تمیز کرد. فقط و فقط این فیلتر باید تعویض شود.

5- راه حل پنجم : استفاده از پیش فیلتر گریز از مرکز رافع

این کلاهک با استفاده از روش گریز از مرکز شبیه به کلاهک های طلقی باعث جداشدن آلودگی ها از هوا می شوند. اما تفاوت عمده این کلاهک با کلاهک های طلقی در این است که دیگر نیازی به نظافت این کلاهک نداریم. در لینک Tir.loxblog.com زیر به صورت مفصل در مورد این کلاهک ها صحبت میکنم

 

برای تهیه این پیش فیلتر ها می توانید با شماره 09133043765 مهندس گندم کار تماس بگیرید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 15 آذر 1392برچسب:پیش فیلتر,پیش فیلتر گریز از مرکز,precleaner,فیلتر,کاهش,ذرات معلق,گرد و خاک,خاک,هواگیری,هوادهی,افت فشار,غبارگیر,غبار گیر,نظافت فیلتر,سر سیلندر,واشر,اورینگ,یاتاقان,مصرف سوخت,گازوییل,گازوئیل,کاهش مصرف سوخت,افزایش مصرف سوخت,دامپ تراک,155,گرد وغبار,دستگاه های حفاری,مترو,دمنده ها,ذرات معلق,سوپر شارژر,اسکریپر,دستگاه,اتوماتیک,ماشین آلات, راهسازی,لودر,بولدوزر,شاول,دامپ تراک,جرثقیل,ولوو ,VOLVO , کوماتسو, KOMATSU, کاترپیلار , CAT , کاواساکی, KAWASAKI , هیوندای, HYUNDAI , هپکو, HEPCO , دوسان ,DOOSAN ,اطلس ,ATLAS , فیلتر روغنی , لوازم یدکی, هواکش, کلاهک , غبارگیر, شوتی, زنبوری,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,پیش فیلتر گریز از مرکز رافع,تصفیه هوا,تصفیه,خاک,ذرات معلق,رافع,تعویض,تعویض فیلتر,هواکش,عمر فیلتر,کلیه تجهیزات و قطعات ماشین آلات حفاری و معدنی تکنی دریل فرانسه Technidrill ,کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و حفاری Atlas copco ,کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و حفاری Sandvic و Tamroc, کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی GHH, کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی NORMET, کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و راهسازی کاترپیلار CATERPILLAR ,کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و راهسازی کاترپیلار VOLVO ,کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و راهسازی کوماتسو KOMATSO ,کلیه قطعات یدکی ماشین آلات معدنی METSO MINERALS ,کلیه قطعات و ماشین آلات ساخت کارخانجات Clark و Spicer ,کلیه قطعات و اتصالات هیدرولیکی ساخت کارخانجات پارکر Parker Hannifin ,کلیه قطعات و اتصالات هیدرولیکی ساخت کارخانجات Hydroscand ,ماشین آلات سنگین کوماتسو به صورت دست دوم,,
ارسال توسط محسن
آخرین مطالب